Inspiratie

Impulsaankopen met kleur

Impulsaankopen verhogen met warme kleuren

Kleuren zeggen meer dan 1000 woorden. Ze kunnen zelfs jouw perceptie en gedrag beïnvloeden. Niet alleen de kleur (tint) speelt een rol, maar ook de helderheid en kleurintensiteit. Schrijver Nick Kolenda heeft vele kleurstudies gecombineerd en samengevat in één model. De grootste verschillen in perceptie zitten tussen de warme en koude kleuren. Dus rode tinten versus blauwe tinten. Met warme tinten kan je de intuïtieve (snelle en simpele) verwerking stimuleren. Met blauwe tinten juist de rationele verwerking. Dit effect kan je vervolgens toepassen in talloze zaken, zoals de kleur van je kleding op je eerste date, de CTA-buttons op je website…
Lees verder


juli 8, 2018 0
Diagonaal logo

Versterk je imago met een diagonaal logo

Wil je met jouw merk of verpakking energie en activiteit uitstralen? Gebruik dan een diagonaal lopend logo of tekst van linksonder naar rechtsboven. Wil jij juist rust uitstralen? Gebruik dan juist een logo of tekst dat van linksboven naar rechtsonder loopt. Waarom? Onbewust associeren wij een diagonaal van linksonder naar rechtsboven met energie en activiteit. Het kost namelijk moeite om deze beweging te maken. Ben je dus de huisstijl aan het ontwerpen voor een energiedrankje, koffie of fitnessclub? Of juist een reisbureau, sauna of theesalon? Denk dan aan bovenstaande om je imago te versterken. Meer lezen? Zie: Neuromarketing.com


juli 8, 2018 0

Toppunt wegwerpeconomie: Energiecentrale op H&M kleding

Door de snelheid waarmee modetrends voorbij vliegen en onze gulzigheid voor kijken, kijken én kopen, zorgen we ervoor dat 50% van de kleding van de H&M onverkocht blijft en 75% van de totale collectie in de uitverkoop gaat. Een voormalige olie- en kolen gestookte centrale in Zweden gebruikt daarom de onverkochte kleding van de H&M samen met hout en ander afval om energie op te wekken. Is dat niet het toppunt van de wegwerpeconomie? Bron: Bloomberg & PixelPool


juni 27, 2018 0
red bull glow in the dark

Red Bull geeft licht in het donker

Red Bull lanceert in samenwerking met Live Nation Glow in the Dark blikjes voor de ultieme festival ervaring. Zodat je het drankje niet alleen van grote afstand ruikt, maar ook zelfs in het donker ziet! @Redbull; Zullen we gelijk de auto van Verstappen dan ook maar Glow in the Dark maken? Bron: Redbull


mei 29, 2018 0
Flexibele buigbare smartphone

Smartphone van de toekomst

Patenten van Apple, Samsung en LG geven een sneak peak in de toekomst van onze smartphones. Zo kan het weleens zijn dat onze telefoons in de toekomst doorzichtig (lijken te) zijn, onbreekbaar en buigbaar zijn of een scherm hebben die volledig om de telefoon heen is gewikkeld. Bron: Designboom


mei 29, 2018 0
Zo opvallend kan eenvoud zijn

Zo opvallend kan eenvoud zijn

Het Noorse bier liet zich inspireren door de schilden van de Vikingen. Het resultaat is een gestileerd etiket die ondanks zijn eenvoud uit het schap knalt. Bron: thedieline


mei 22, 2018 0
contact

Kapper nodig? Google regelt jouw afspraak

Altijd al een Personal Assistant willen hebben? Met de nieuwe technologie van Google kan dit weleens werkelijkheid worden. Wellicht maak je al veelvuldig gebruik van de spraakassistent op je mobiele telefoon om te navigeren, te bellen of te appen. Google heeft de functionaliteit van deze assistent uitgebreid, zodat de Google Assistant nu zelfs afspraken voor je kan maken. De technologie is zo slim en menselijk gemaakt dat de persoon aan de andere kant van de lijn niet door heeft dat hij of zij te maken heeft met een computer.


mei 18, 2018 0
drone show

3D lichtshow van samenwerkende drones

Hoe gaaf is dat? Geen mensen, maar computers stelen de show bij de Olympische Spelen in PyeongChang 2018. Intel ontwikkelde lichtgewicht drones met dimbare, meerkleurige lampen voor de show en schreef speciale software gebaseerd op GPS om de 1200 drones als één geheel te laten vliegen. Met een fantastisch en innovatief resultaat! Wellicht zien we in de toekomst drone-shows in plaats van vuurwerkshows!


maart 1, 2018 0